Ogólnopolski Wirtualny Chór Politechnik w setną rocznicę urodzin Jana Pawła II

Dzięki inicjatywie prof. Mariusza Mroza, dyrygenta Chóru Akademickiego PG, przedstawiciele 14 chórów uczelni technicznych z całej Polski zaśpiewają kompozycję Juliusza Łuciuka „O ziemio polska”. To pierwsza taka inicjatywa polskich politechnik, ponieważ kompozycja będzie przygotowana w oparciu o nagrania zdalne. Premiera w poniedziałek 18 maja - w dniu 100. rocznicy urodzin Jana Pawła II.

 

Aktualnie trwają ostatnie prace nad realizacją nagrania. Reprezentanci poszczególnych zespołów, działających na uczelniach w Białymstoku, Gdańsku, Gliwicach, Kielcach, Koszalinie, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Opolu, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu,  zostali wytypowani i przygotowani przez swoich dyrygentów i w domach nagrywają swoje partie głosowe.  

Projekt „Ogólnopolski Wirtualny Chór Politechnik” to inicjatywa prof. Mariusza Mroza, dyrygenta Akademickiego Chóru PG. Ideą wydarzenia jest zjednoczenie artystyczne w trudnym okresie pandemii koronawirusa poprzez uczczenie urodzin Papieża Polaka, a także wymiana doświadczeń pomiędzy dyrygentami chórów politechnik w zakresie pracy z zespołami w sposób zdalny.

– Utwór, który zaproponowałem, jest wybrany nieprzypadkowo – tłumaczy prof. Mariusz Mróz. – Słowa kompozycji „O ziemio polska” zostały zaczerpnięte z powitalnego przemówienia wygłoszonego przez Papieża na lotnisku Okęcie, 8 czerwca 1987 roku.

Realizacją nagania audio-wideo, które 18 maja zostanie opublikowane na kanale YouTube Akademickiego Chóru Politechniki Gdańskiej, zajmuje się doktorant Katedry Systemów Multimedialnych PG, mgr inż. Bartłomiej Mróz.

Polecamy dołączenie do wydarzenia na naszym Facebooku, jest tam dużo dodatkowych zdjęć i materiałów związanych z tym projektem :)

***

Zapraszamy na premierę!

Wirtualny Chór Politechnik to trzecia w czasie pandemii inicjatywa prof. Mroza i chóru Politechniki Gdańskiej. Ukazały się już dwa zdalne nagrania, przygotowane przez gdańskich chórzystów.

19 kwietnia odbyła się premiera utworu You Rise Me Up (ponad 5 000 wyświetleń), W kolejnym, opublikowanym 7 maja utworze Sicut Cervus artyści poszli o krok dalej, tworząc prawdziwie wirtualny chór w wirtualnej katedrze. Nagranie powstało w technologii 360°, co oznacza, że możemy słuchać i oglądać zarówno dźwięk jak i obraz w pełnej sferze. Publikacja ta w ciągu pierwszego tygodnia zyskała ponad 5 500 odtworzeń.

***

W projekcie "Ogólnopolski Wirtualny Chór Politechnik" wzięły udział następujące chóry:

Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej
dyrygent: Mariusz Mróz

Akademicki Chór Politechniki Krakowskiej Cantata
dyrygent: Marta Stós

Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej
dyrygent: Elżbieta Krzemińska

Akademicki Chór Politechniki Łódzkiej
dyrygent: Mariusz Lewy

Akademicki Chór Politechniki Opolskiej
dyrygent: Ludmiła Wocial-Zawadzka

Akademicki Chór Politechniki Śląskiej
dyrygent: Tomasz Giedwiłło

Akademicki Chór Politechniki Wrocławskiej
dyrygent: Małgorzata Sapiecha-Muzioł

Chór Akademicki im. prof. Jana Szyrockiego ZUT w Szczecinie
dyrygent: Szymon Wyrzykowski

Chór Akademicki Politechniki Rzeszowskiej
dyrygent: Lidia Chalińska

Chór Akademicki Politechniki Świętokrzyskiej
dyrygent: Małgorzata Banasińska-Barszcz

Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej
dyrygent: Dariusz Zimnicki

Chór Politechniki Białostockiej
dyrygent: Wioletta Miłkowska

Chór Politechniki Koszalińskiej Canzona
dyrygent: Radosław Wilkiewicz

Chór Politechniki Poznańskiej Volantes Soni
dyrygent: Paweł Łuczak

Galeria zdjęć



Brak komentarzy. Bądź pierwszy.

Sicut Cervus - zdalne nagranie AChPG w 360°!

Zapraszamy do wysłuchania kolejnego, zdalnego nagrania Akademickiego Chóru Politechniki Gdańskiej. Tym razem prezentujemy prawdziwie wirtualny chór w wirtualnej katedrze – z obrazem i dźwiękiem 360°!

 

Po ostatniej premierze nagrania You Raise Me Up, które w ciągu dwóch tygodni osiągnęło ponad 4 500 wyświetleń, Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej intensywnie pracował nad kolejnym utworem chóralnym. Tym razem poszliśmy o krok dalej – stworzyliśmy prawdziwie wirtualny chór w wirtualnej katedrze. Nagranie powstało w technologii 360°, co oznacza, że możemy słuchać i oglądać zarówno dźwięk jak i obraz w pełnej sferze. Dla uchwycenia pełni efektu, najlepiej odsłuchać tej prezentacji w słuchawkach na smartfonie. Można wtedy się poczuć jak we wnętrzu starej świątyni zewsząd otoczonym dźwiękiem.

Tego typu nagrania są rzadkością. Warto podkreślić, że jest to pierwsze zdalne nagranie w technologii 360 w Polsce i w Europie (zdalne, czyli chórzyści nagrywają się i pracują osobno nad utworem). Co więcej, z uwagi na umiejscowienie występu w wirtualnej katedrze - można powiedzieć, że jest to pierwsze chóralne nagranie w wirtualnej rzeczywistości!

W nagraniu chórzyści tworzą krąg, aby lepiej ukazać polifonię i wzajemne przenikanie się tematów. Ponadto, w ten sposób cała sfera wokół słuchacza jest zagospodarowana i pełna dźwięku. Scena akustyczna została podzielona na 4 obszary: Tenor-Sopran-Bas-Alt. W ten sposób głosy męskie są naprzeciwko siebie, tak samo jak głosy żeńskie. Co więcej, obrót słuchacza w nagraniu sprawia, że poszczególne obszary są dobrze słyszalne, przy zachowaniu zbalansowanego odbioru całości utworu. Jest to także zasługa zaprojektowanej wirtualnej akustyki pomieszczenia w technologii ambisonicznej. Akustyka pomieszczenia odzwierciedla nie tylko rozmieszczenie źródeł dźwięku, ale także ich kierunkowość. Dodatkowo, został też uwzględniony rozmiar pomieszczenia oraz duża liczba odbić od powierzchni, właściwa dla bardzo pogłosowego miejsca, jakim zazwyczaj jest katedra.

Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia nagrania - najlepiej na smartfonie z słuchawkami!

Wykonany utwór jest dziełem mistrza Giovanniego Pierluigi da Palestriny – Sicut Cervus. Utwór ten jest perełką wśród polifonicznych dzieł renesansu. Sicut Cervus to motet na cztery głosy. Ustanawia początek Psalmu XLI w łacińskiej wersji Psalterium Romanum. Znaczenie psalmu to „Sicut cervus desiderat ad fontes” (Jak łania pragnie wody ze strumieni), „Ita desiderat anima mea ad te, Deus” (tak dusza moja pragnie Ciebie, Boże). Utwór został opublikowany w 1604 roku w Motecta Festorum, Liber 2 i stał się jednym z najpopularniejszych motetów Palestriny, uważanym za wzór renesansowej polifonii, wyrażającej tęsknotę duchową.

Nagrania tak jak poprzednio powstały w domach chórzystów pod artystycznym kierunkiem dyrygenta chóru, prof. Mariusza Mroza. Za produkcję nagrania odpowiada doktorant Katedry Systemów Multimedialnych PG, mgr inż. Bartłomiej Mróz.

Dźwięk ambisoniczny został opracowany za pomocą IEM Plug-in Suite (https://plugins.iem.at/). 
Model 3D "Old church modeling - Interior Scene" stworzył Aurélien Martel. Model można pobrać na https://sketchfab.com/. Model został udostępniony na licencji Creative Commons (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).
W niniejszym nagraniu model 3D został wyrenderowany za pomocą programu Blender (https://blender.org/).

 

Już teraz możemy Państwa zaprosić na kolejną, niezwykłą muzyczną premierę. Tym razem będzie to Ogólnopolski Wirtualny Chór Politechnik.

Wirtualny chór powstanie z reprezentantów czternastu chórów politechnik z całej Polski. Reprezentanci poszczególnych zespołów zostali wytypowani i przygotowani przez swoich dyrygentów. Nagrana zostanie kompozycja Juliusza Łuciuka „O ziemio polska”. Słowa do utworu zostały zaczerpnięte z powitalnego przemówienia wygłoszonego przez św. Jana Pawła II na lotnisku Okęcie, 8 czerwca 1987 roku. Publikacja nagrania ma mieć miejsce 18 maja 2020 roku. Data publikacji nie jest przypadkowa, ponieważ w tym dniu będziemy obchodzić 100-lecie urodzin Papieża Polaka. 

Nad całością artystyczną czuwa pomysłodawca – prof. Mariusz Mróz. Realizacją nagania audio-wideo zajmuje się doktorant mgr inż. Bartłomiej Mróz, który jest również autorem realizacji zdalnych nagrań Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot oraz Akademickiego Chóru Politechniki Gdańskiej

Galeria zdjęć



Brak komentarzy. Bądź pierwszy.

Zdalne nagranie AChPG w czasie kwarantanny - You Raise Me Up

Nasi drodzy słuchacze!
Zapraszamy do odsłuchania pierwszego zdalnego nagrania, które stworzyliśmy. Już dzisiaj o 17:00 premiera wirtualnego Akademickiego Chóru Politechniki Gdańskiej!

Gdy jest mi źle, gdy życie mnie przytłacza - pierwsze słowa utworu oddają zapewne obecną sytuację wielu osób. Dla nas czas ten również jest bardzo nietypowy — świat kultury na chwilę się zatrzymał, ale szybko zaczął budzić się w wirtualnej rzeczywistości. Tak samo radzimy sobie i my! Spotkania chóru online w godzinach prób, rozmowy, a dzisiaj robimy kolejny krok; każdy oddzielnie, a jednak wszyscy razem. 

 

   

     

Już dzisiaj (19 kwietnia 2020) o godzinie 17:00 zapraszamy na premierę naszego wykonania "You Raise Me Up". Stworzyliśmy wirtualny chór i mamy nadzieję, że będziecie wtedy razem z nami:

 

Homo doctus in se semper divitias habet - człowiek wykształcony zawsze ma w sobie bogactwo; a wykształcony artysta chce, aby człowiekowi jego twórczość służyła.

Artysta, który przestaje tworzyć, przestaje być artystą. Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej, najstarsza artystyczna organizacja studencka na Politechnice Gdańskiej, pomimo obecnej sytuacji nie zaprzestał swojej działalności. Zbieramy się, pracujemy i tworzymy. Oto pierwszy "produkt" naszej wirtualnej pracy.

Zrobiliśmy to dla Państwa aby dać Wam odrobinę wytchnienia, radości, uśmiechu, nadziei i wiary w lepszą przyszłość. Dzięki temu, że mamy udział w kulturze - jako twórcy i odbiorcy - łatwiej żyć, łatwiej stawiać czoła codziennym wyzwaniom.

Muzyka ma wielką moc. Muzyka dociera do naszych zmysłów. Dzięki muzyce stajemy się lepszymi ludźmi.

 — Dyrygent Akademickiego Chóru PG, Mariusz Mróz

 

Zapraszamy także do odwiedzenia poniższej galerii zdjęć z kulisów powstania niniejszego nagrania. Koszowało to nas mnóstwo pracy, zwłaszcza wielu etapów obróbki i wyrównania przesłanych nagrań audiowizualnych w postprodukcji. Za wszystkie te etapy odpowiedzialny był nasz inżynier dźwięku, Bartłomiej Mróz. Co do samego wykonania, to przynajmniej w jednej kwestii było choć trochę prościej - mogliśmy mieć na sobie tylko 50% chóralnego stroju 😉

Akompaniament do utworu zagrała na pianinie cyfrowym Ewa Mróz, natomiast partię oboju wykonała Karolina Kacprzycka.

Polecamy też śledzić nasz fanpage oraz subskrybować kanał YouTube - więcej naszych nagrań wkrótce!

Galeria zdjęć



Brak komentarzy. Bądź pierwszy.

Nagrania z Otwartego koncertu a'cappella (styczeń 2019)

 

Nagrania dokonano podczas Otwartego koncertu a'cappella, 29 stycznia 2019 roku w Auli Gmachu Głównego Politechniki Gdańskiej.

Wykonawca: Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej
Dyrygent: Mariusz Mróz
Realizacja i mastering nagrania: Bartłomiej 'Przymrozek' Mróz, Jan Cychnerski
Projekt i realizacja plakatu: Karolina Paczoszka
Projekt i realizacja grafik do nagrań: Katarzyna Korbut

Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej, znany z licznych wykonań dzieł oratoryjnych, zaprezentował repertuar a cappella podczas koncertu we wtorek, 29 stycznia 2019 w Auli Gmachu Głównego PG.

W trakcie tego koncertu Chór zaprezentował aż 16 utworów. W repertuarze znalazły się kompozycje, które w minionym roku zapewniły AChPG wyróżnienia na prestiżowych festiwalach i koncertach. Reprezentują one różne epoki, od romantyzmu do współczesności, oraz różnorodne style, takie jak muzyka cerkiewna czy negro spirituals, a ich autorami są wybitni kompozytorzy z Polski i ze świata.

Występ był podzielony na 3 części. W pierwszej z nich udział wzięła najliczniejsza grupa wykonawcza: stały skład AChPG oraz ówcześni kandydaci, którzy dopiero dołączyli w październikowym naborze. Na scenie stoi wtedy ponad 50 osób! Druga część z nieco trudniejszym repertuarem była wykonana przez regularnych Chórzystów. Ostatnia, trzecia część składała się z repertuaru konkursowego, który Chór przygotował na wyżej wspomniany festiwal "Silver Bells"; tę część wykonuje wyłącznie skład konkursowy. Wysoka forma całego zespołu sprawiła, iż wszystkie utwory wykonane podczas tego koncertu prezentują wysoki poziom i dobitnie pokazują znakomitą kondycję Akademickiego Chóru Politechniki Gdańskiej.

Repertuar:

  1. Gaude Mater Polonia
  2. Feliks Nowowiejski – Parce Domine
  3. Taylor Martin – La Mer
  4. Arvo Pärt – Bogorodice Diewo
  5. Alfred Schnittke – Hymn II
  6. Romuald Twardowski – Nynie Otpuszczajeszy
  7. Tim Sarsany – Salve Mater Misericordiae
  8. Paul Mealor – Ubi Caritas
  9. Jacek Sykulski – Najświętsza Panienka
  10. Paweł Czesnokow – Miłost Mira
  11. Roman Ledieniew – Wzbrannoj Wojewodie
  12. Szymon Godziemba-Trytek – O Vos Omnes
  13. Zane Randall Stroope – The Conversion of Saul
  14. Michio Mamiya – Shishi-Mai
  15. Moses Hogan – The Battle of Jericho
  16. Péter Tóth – Ave Maris Stella

Artykuł aktualności: https://chor.pg.edu.pl/-/nagrania-z-otwartego-koncertu-a-cappella-styczen-2019-



Brak komentarzy. Bądź pierwszy.

Płyta "Bogorodice Diewo, Radujsia" wydana w 2008 roku

 

Zapraszamy do udziału w konkursie, do wygrania egzemplarz niniejszej płyty! Do wygrania jest 5 egzemplarzy. Zapraszamy! 

Więcej informacji na naszym fanpage'u.

Płyta "Bogorodice Diewo, Radujsia" wydana w 2008 roku.

Wykonawca: Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej
Dyrygent: Mariusz Mróz
Wydawca: Politechnika Gdańska
Realizacja i mastering nagrania: Jacek Puchalski, Radio Gdańsk
Projekt okładki: Marek Iwanowski, Krzysztof Krzempek, Tomasz Stecewicz

Nagrania dokonano 11 i 12 maja 2008 roku w cerkwi św. Mikołaja w Gdańsku-Wrzeszczu. Serdeczne podziękowania dla ks. prot. Arkadiusza Zielepuchy za udostępnienie cerkwi oraz wszelką życzliwość podczas nagrywania płyty.

Muzyka kościoła prawosławnego jest bardzo popularna we współczesnej europejskiej chóralistyce i sięga po nią wiele zespołów wokalnych. Jej transcendentny, w pełni autentyczny przekaz zawarty w tekstach utworów, zbliżanie do Boga poprzez ścisły związek muzyki z liturgią i liryka modlitewna służą przemyśleniom, jak również rozwojowi duchowemu człowieka. Hermetyczność wobec stosowania środków interpretacji obcych symbolice cerkiewnej, płynne i zachowawcze zmiany tempa i dynamiki, ograniczenie gwałtownych dźwięków i nieuzasadnionej ekspresji oraz sięganie do najgłębszych pokładów koncentracji słuchacza dostarczają oryginalnych w odbiorze wrażeń poznawczych.

Wszystkie te cechy składają się na inspirującą twórczość, która jest chętnie prezentowana podczas międzynarodowych festiwali chóralnych, a dzięki temu pełni rolę w integrowaniu odłamów kultury chrześcijańskiej. Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej od wielu lat sięga po utwory muzyki cerkiewnej, z zamiłowaniem kultywując tę tradycję, gdyż zauważa spore zainteresowanie słuchaczy poszukujących wymienionych doświadczeń i sam znajduje przyjemność ze świadomego śpiewania tego rodzaju repertuaru.

11 i 12 maja 2008 r. w cerkwi pw. świętego Mikołaja w Gdańsku, nasz chór nagrał szesnaście znakomitych kompozycji o tematyce prawosławnej, autorstwa m.in. Piotra Czajkowskiego, Sergiusza Rachmaninowa, Dymitra Bortniańskiego i Romualda Twardowskiego. Wykonania te zostały utrwalone w wydanym rok później albumie “Bogorodice Diewo, Radujsia”, który był rezultatem pracy doktorskiej dyrygenta chóru dra hab. Mariusza Mroza.

Wszelkie prawa autorskie i prawa producenta do nagranych utworów zastreżone.

Repertuar:

  1. Aleksiej Fiodorowicz Lwow – Wieczeri Twojeja
  2. Dymitr Stepanowicz Bortniański – Czertog Twoj
  3. Michaił Ippolitow-Iwanow – Błagosłowi Dusze Moja Gospoda
  4. Mikołaj Mikołajewicz Kiedrow – Otcze Nasz
  5. Grigorij Fiodorowicz Lwowski – Gospodi, Pomiłuj
  6. Dymitr Stepanowicz Bortniański – Iże Chieruwimy
  7. Romuald Twardowski – Chwalitie Imia Gospodnie
  8. Romuald Twardowski – Woskriesienije Christowo
  9. Piotr Iljicz Czajkowski – Otcze Nasz
  10. Siergiej Rachmaninow – Błagosłowi Dusze Moja Gospoda
  11. Siergiej Rachmaninow – Błażen Muż
  12. Siergiej Rachmaninow – Bogorodice Diewo, Radujsia
  13. Modest Musorgski – Angieł Wopijasze
  14. Karol Szymanowski – Nynie Otpuszczajeszy Raba
  15. Arvo Pärt – Bogorodice Diewo, Radujsia
  16. Aleksiej Łabiński – Tiebie Pojem

Artykuł aktualności: https://chor.pg.edu.pl/-/plyta-bogorodice-diewo-radujsia-wydana-w-2008-roku



Brak komentarzy. Bądź pierwszy.

Płyta "Musica Sacra" wydana w 2014 roku

Płyta "Musica Sacra" wydana w 2014 roku.

Soliści:
Jarosław Suchocki (14)
Michał Bartmański (9, 14)
Leszek Puczydłowski (14)

Wykonawca: Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej
Dyrygent: Mariusz Mróz
Instruktor wokalny: Magdalena Lewandowska
Wydawca: Politechnika Gdańska
Realizacja i mastering nagrania: Jacek Puchalski, Radio Gdańsk
Projekt okładki: Alicja Rusowicz-Rospondek

Nagrania dokonano 12 i 13 grudnia 2013 roku w kolegiacie Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Gdyni. Serdeczne podziękowania dla ks. Krzysztofa Gabańskiego za udostępnienie kościoła oraz wszelką życzliwość okazaną podczas nagrywania płyty.

Wszelkie prawa autorskie i prawa producenta do nagranych utworów zastreżone.

Repertuar:

  1. Gaude Mater Polonia
  2. Andrzej Koszewski – Zdrowaś Królewno Wyborna
  3. Romuald Twardowski – Parce Domine
  4. Wacław z Szamotuł – Kryste Dniu Naszej Światłości
  5. Sławomir Kaczorowski – Benedictus
  6. Antonio Lotti – Crucifixus
  7. Stanisław Kwiatkowski – Introibo ad altare Dei
  8. György Deák–Bárdos – Eli, eli
  9. Lajos Bardos – Popule Meus
  10. Szymon Godziemba-Trytek – O vos omnes
  11. Anton Bruckner – Virga Jesse
  12. Anton Bruckner – Christus Factus Est
  13. Morten Lauridsen – O Magnum Mysterium
  14. Franz Biebl – Ave Maria

Artykuł aktualności: https://chor.pg.edu.pl/-/plyta-musica-sacra-wydana-w-2014-roku



Brak komentarzy. Bądź pierwszy.

Nagranie z koncertu muzyki cerkiewnej w Centrum Św. Jana (Gdańsk), 14 IV 2018

Koncert muzyki cerkiewnej miał miejsce w Gdańsku (Polska), w Centrum św. Jana, 14 kwietnia 2018 roku. Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej zaprezentował cały swój cerkiewny repertuar, który jest wyjątkowo ceniony zarówno przez samych chórzystów, jak i publiczność.

Repertuar:

  1. Alfred Schnittke – Hymn II
  2. Paweł Czesnokow – Milost mira
  3. Romuald Twardowski – Woskriesienije Christowo
  4. Arvo Pärt – Bogorodice Djevo
  5. Romuald Twardowski – Nynie Otpuszczajeszi
  6. Gienadij Łapajew – Chieruwimskaja Piesń
  7. Romuald Twardowski – Chwalitie Imia Gospodnie
  8. Aleksiej Lwow – Wieczeri Twojeja tajnyja
  9. Siergiej Rachmaninow – Bogorodice Djevo
  10. Dymitr Bortniański – Czertog Twoj
  11. Irina Denisowa – Znamiennyj raspiew - Iże Chieruwimy
  12. Paweł Czesnokow – Zastupnice Usierdnaja
  13. Roman Ledieniew – Wzbrannoj Wojewodie

Artykuł aktualności: https://chor.pg.edu.pl/-/koncert-muzyki-cerkiewnej-w-wykonaniu-akademickiego-choru-politechniki-gdanskiej



Brak komentarzy. Bądź pierwszy.

Nagranie z koncertu w kościele pw. Św. Marii Magdaleny (Strzepcz), 2 VI 2018

Koncert miał miejsce w Strzepczu (Polska), w kościele pw. Św. Marii Magdaleny, 2 czerwca 2018 roku. Występ odbył się w ramach IV Ogólnopolskiego Festiwalu Pieśni Religijnej „Pater Noster” w Strzepczu, gdzie Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej zajął I miejsce w kategorii chórów akademickich.

Repertuar:

  1. Szymon Godziemba-Trytek – Beatus Vir
  2. David Basden – Pater Noster
  3. Z. Randall Stroope – The Conversion of Saul

Artykuł aktualności: https://chor.pg.edu.pl/-/chor-pg-ze-zlotym-dyplomem-i-trzecim-miejscem-na-legnica-cantat-oraz-pierwszy-na-festiwalu-%E2%80%9Epater-noster%E2%80%9D



Brak komentarzy. Bądź pierwszy.

Nagranie z koncertu w Filharmonii Podlaskiej (Białystok), 20 V 2016

Koncert miał miejsce w Białymstoku (Polska), w Operze i Filharmonii Podlaskiej, 20 maja 2016 roku. Występ odbył się w ramach XXXV Jubileuszowego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Cerkiewnej „Hajnówka 2016” w Białymstoku, gdzie Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej zajął I miejsce w kategorii chórów amatorskich świeckich.

Repertuar:

  1. Irina Denisowa – Znamiennyj raspiew - Iże Chieruwimy
  2. Alfred Schnittke – Hymn II
  3. Paweł Czesnokow – Zastupnice usierdnaja
  4. Siergiej Rachmaninow – Błagosłowi Dusze Moja Gospoda
  5. Romuald Twardowski – Nynie Otpuszczajeszi

Artykuł aktualności: https://chor.pg.edu.pl/-/nasi-chorzysci-zajeli-pierwsze-miejsce-na-festiwalu-muzyki-cerkiewnej



Brak komentarzy. Bądź pierwszy.

Nagranie z koncertu w Katedrze Św. Eulalii (Barcelona), 19 IX 2013

Koncert miał miejsce w Barcelonie (Hiszpania), w Katedrze Św. Eulalii, 19 września 2013 roku. Występ odbył się w ramach III Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Muzyki Chóralnej "Canco Mediterrania" w Lloret de Mar i Barcelonie, gdzie Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej zdobył Grand Prix.

Repertuar:

  1. Lajos Bardos – Popule Meus
  2. Szymon Godziemba-Trytek – O vos omnes
  3. Aleksiej Lwow – Wieczeri Twojeja tajnyja

Artykuł aktualności: https://chor.pg.edu.pl/-/grand-prix-dla-akademickiego-choru-pg-w-hiszpanii-



Brak komentarzy. Bądź pierwszy.